اجزاي بالابرها و آسانسورهاي هيدروليک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 10 دی 1397
بازدید : 194
نویسنده : مجتبی سبحانی

جک هيدروليک

1- جک يک مرحله اي Single stage

جک هاي يک مرحله اي عمدتاً بدليل هزينه کم، بيشترين کاربرد را دارند.

2- جک چند مرحله اي Telescopic

در مواردي که در خصوص حفر چاه براي نصب جک محدوديت وجود داشته و يا طول تراول زياد مي باشد از جک چند مرحله اي استفاده مي گردد. عموماً هزينه تأمين جک چند مرحله اي بسيار زياد مي باشد. معمولاً جک هاي تلسکوپي در دو نوع دو مرحله اي و سه مرحله اي توليد مي گردند. در برخي پروژه ها که طول مسير حرکتي طولاني مي باشد به علت محدوديت هاي ناشي از حمل و نقل و جايگذاري جک در چاهک آسانسور، جک هاي يک مرحله اي به صورت دو تکه توليد و در محل پروژه بهم متصل مي گردند.

اجزاي اصلي جک هيدروليک

اجزاي اصلي جک هيدروليک عبارتند از سيلندر، پيستون و صفحات نگهدارنده

جک هيدروليک

سيلندر

به استوانه اي که بخش خارجي جک را تشکيل مي دهد سيلندر گويند. سطح داخلي سيلندر بايستي بسيار صاف و صيقلي بوده و سطح خارجي آن بايستي در برابر فشارهاي وارده و همچنين خوردگي ناشي از رطوبت محيط بسيار مقاوم باشد. در يک سيستم هيدروليک نيرو توسط پيستون به طور مستقيم يا غيرمستقيم به کابين آسانسور منتقل مي شود.

براي بالابرهاي هيدروليک تا ظرفيت 30 تن از آسانسور جک مستقيم از بغل و يا از زير يک مرحله استفاده مي شود. براي آسانسورهاي با ظرفيت بالاتر و طول حرکت بيش از 30 متر از جک بغل غيرمستقيم با چند استيج (stage) استفاده مي گردد. طول هر استيج نيز حداکثر 8 متر مي باشد. قطعات جک به هنگامي که به داخل هم جمع شده يا خارج مي شوند بايد به صورت هماهنگ عمل نموده، در غير اين صورت به کابين ضربه و شوک وارد مي شود.

پيستون

به استوانه اي که در داخل سيلندر قرار گرفته و با تغيير فشار روغن موجب حرکت کابين مي گردد، پيستون گويند. پيستون مي بايست ساختمان بسيار دقيق و صيقلي داشته و در برابر فشارهاي ناشي از بارهاي استاتيکي و ديناميکي داراي مقاومت کافي باشد.

صفحات نگهدارنده plate

به صفحات ضخيم و مقاوم که بسته به نوع جک در زير يا بالاي جک قرار گرفته و وظيفه انتقال فشارهاي وارده از بارهاي استاتيکي و ديناميکي به سازه ساختمان را دارد صفحات نگهدارنده گويند.

پاوريونيت

بالابرهاي هيدروليکي توانايي به حرکت درآوردن کابين را از بخش نسبتاً کوچکي به نام پاوريونيت دريافت مي کنند. پاوريونيت جعبه فلزي محکمي است که متعلقات بسياري در داخل و بر روي آن تعبيه شده است. پاوريونيت در بخش هاي ذيل مورد بررسي قرار مي گيرد:

o محفظه روغن Tank

o گروه شيرها Valves

o موتور و پمپ هيدروليک Motor pump

o لوازم و تجهيزات Accessory

 

فروش بالابر صنعتی

 

انواع پاوريونيت

پاوريونيت بطور کلي داراي دو نوع ذيل مي باشد:

در نوع اول موتور در بيرون از سطح روغن تعبيه شده و در برخي موارد نيز موتور در داخل سطح روغن تعبيه مي گردد. در انواع پاوريونيت اصول عملکرد يکسان مي باشد.

انواع پاوريونيت

محفظه روغن

بخش ديگري که داخل پاوريونيت قرار دارد محفظه کوچکي است که وظيفه آن کاهش نوسان در فشار و حجم روغن و نيز جلوگيري از ايجاد سروصدا و حرکت ضربه اي روغن در داخل سيستم، لوله ها و اتصالات مي باشد. بايستي توجه داشت که جهت گردش موتور الکتريکي و پمپ در عملکرد جهت گردش موتور الکتريکي و پمپ در عملکرد اين سيستم بسيار مؤثر بوده، به همين دليل در راه اندازي اوليه موتور و پمپ الکتريکي به جهت گردش آن بايستي توجه گردد. راه اندازي موتور برقي از نوع ستاره يا ستاره مثلث بوده و پمپ هاي هيدروليکي عموماً از نوع مارپيچي مي باشند. بعلت اصطکاک در داخل لوله هاي هيدروليک و همچنين خمش هاي لوله، رعايت برخي از اصول ابتدائي در لوله کشي الزامي مي باشد. درواقع بايستي سعي گردد که طول لوله هاي هيدروليکي را به حداقل رسانده و به منظور جلوگيري از ايجاد ارتعاش و سروصدا استفاده از بست به فواصل يک متري اهميت خاصي دارد. در صورتيکه مجبور به استفاده از لوله هايي به شکل نيم دايره باشد بايستي تمام مساعي بکار گرفته شود تا شعاع گردش لوله که به قطر لوله بستگي دارد به اندازه کافي بوده تا اصطکاک و ارتعاشات داخل آن به حداقل ممکن برسد. ابعاد محفظه برحسب ظرفيت و سرعت بالابر متفاوت بوده و هر يک از سازندگان بالابرهاي هيدروليکي در حدود پنج الي شش نوع ابعاد مختلف محفظه پاوريونيت را طراحي و توليد مي نمايند. حداقل ظرفيت پاوريونيت 50 ليتر در دقيقه مي باشد. پاوريونيت بايستي بر روي پايه اي سوار بوده تا امکان نفوذ رطوبت مقدور نبوده و تخليه روغن به سهولت انجام پذيرد. محفظه بايستي داراي رنگ ضدزنگ بوده و با توجه به اهميتي که تميزي روغن هيدروليک دارد بايستي درب محکم باشد. بعلت حجم زياد و سنگيني پاوريونيت، قلاب هايي در طرفين پاوريونيت نصب شده تا حمل و نقل آن بسهولت انجام پذيرد. در داخل محفظه روغن پاوريونيت، پره هاي داخلي تعبيه شده تا از ارتعاش و ايجاد سروصداي بيش از حد جلوگيري شده و همچنين مانع کف کردن روغن برگشتي گردد. علاوه بر تمهيدات ياد شده، استقرار پاوريونيت بر روي ضربه گيرهاي لاستيکي نيز توصيه مي گردد. در سيستم پاوريونيت جهت جلوگيري از احتمال افزايش فشار روغن، سوييچ هاي تابع فشار شامل سوييچ فشار بالا، سوييچ اورلود و سوييچ فول لود پيش بيني مي شوند که به ترتيب عبارتند از :

سوييچ فشار بالا : اين سوييچ در فشار ¼ برابر فشار استاتيکي سيلندر عمل کرده و برق الکتروموتور پمپ را قطع مي کند

سوييچ اورلود : مطابق با استاندارد بايد در فشار 1/1 برابر فشار استاتيکي سيلندر فعال شود

سوييچ فول لود : در 65% ظرفيت بار و يا 90% فشار استاتيکي عمل کرده و موتور الکتريکي پمپ روغن را غيرفعال مي کند

موتور و پمپ هيدروليکي Hydraulic motor and pump

وظيفه موتور الکتريکي به حرکت درآوردن پمپ روغن هيدروليک مي باشد. انتخاب پمپ و موتور الکتريکي و بطور کلي پاوريونيت به عوامل متعددي بستگي داشته که برخي از آنها عبارتند از :

  • ظرفيت بالابر
  • تراول بالابر
  • سرعت مورد نظر
  • تعداد و قطر سيلندر هيدروليک
  • سيستم تعليق و اتصال جک به بالابر

برق مورد نياز پاوريونيت برحسب ظرفيت و ساير عوامل، تک فاز و يا سه فاز مي باشد.

لوله هاي انتقال قابل انعطاف (flexible hoses)

از لوله هاي انتقال قابل انعطاف (اصطلاحا شلنگ) فشار قوي براي اتصال وسايل و تجهيزات متحرک هيدروليک بخصوص در مکان هايي که فضاي کافي براي لوله کشي دائمي وجود ندارد استفاده مي گردد. شلنگ ها در جلوگيري از انتقال نويز و ارتعاشات کاربرد دارند. شلنگ ها داراي خصوصيت مقاومت در مقابل مواد شيميايي، دما، ضربات و شوک هاي مکانيکي هستند.

حداکثر فشار کار مجاز

حداکثر فشار کار مجاز استاتيک غالبا به همراه فشار ديناميک توسط سازنده اعلام مي شود. فشار کار استاتيک با ضريب ايمني 4 برابر تعيين مي گردد. به عبارتي ديگر فشار پارگي شلنگ ها 4 برابر حداکثر فشار کاري است.

فشار پارگي

اين فشار تنها توسط تست واقعي تعيين مي شود. شلنگ نبايد در فشاري زير فشار پارگي نشتي داشته يا پاره شود.

فشار تست

شلنگ ها براي مدت 30 الي 60 ثانيه بايستي به ميزان 2 برابر فشار کاري تحت فشار قرار گيرند.

تغيير طول

تغيير طول شلنگ در حداکثر فشار کار مجاز، تابع طرح بافته لايه مياني بوده و اين مقدار نبايد بيش از 2% و کمتر از 4% طول اوليه شلنگ باشد.

شعاع کمانش

حداقل شعاع کمانش در شرايط ثابت بودن شلنگ و حداکثر فشار کار مجاز تعيين مي گردد.

دماي عملکرد

دماي عملکرد شامل مقدار حداکثر دماي روغن عبوري از شلنگ بوده و افزايش دما به بيش از آن کاهش طول عمر شلنگ را در پي دارد.

نصب صحيح

مهمترين موضوع در رابطه با نصب شلنگ ها طول مناسب آن مي باشد. طول شلنگ بايد بگونه اي باشد که در صورت متحرک بودن قطعات شلنگ کشيده نگردد. (شلنگ نبايد خم 90 درجه بخورد) با توجه به اينکه اتصالات مکانيکي بين واحد پمپاژ و چاهک بالابرهاي هيدروليکي را لوله ها و شلنگ ها تشکيل مي دهند لذا تجهيزات کنترل و واحد پمپاژ روغن در تمام آسانسورهاي هيدروليک را مي توان تا شعاع 6 تا 12 متري در جايي مناسب و دور از آسانسور تعبيه نمود.

 

 

 




:: برچسب‌ها: اجزاي بالابرها , آسانسورهاي هيدروليک , سازنده بالابر هیدرولیکی , نصب آسانسورهای هیدرولیک , مزایا آسانسور هیدرولیک , معایب آسانسور هیدرولیک , آسانسور هیدرولیکی چیست , فروش بالابر , بالابر صتعتی در کرج , جک هيدروليک , انواع جک هیدرولیکی , جک هیدرولیک بالابر ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بالابر صنعتی ، جک درب اتوماتیک پارکینگ ، کرکره برقی کلیه خدمات نصب ، راه اندازی ، تعمیرات و فروش

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروش بالابر صنعتی و آدرس liftsale.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com